Annonsera på ett smart sätt
Det finns nästan oändligt många metoder för att göra reklam för sin verksamhet, organisation eller företag och samtidigt sprida dess budskap. De flesta annonserar på ett eller annat sätt; det kan vara i tidningar både i tryck och i nätupplagor, på kollektivtrafik och i skyltfönster eller det kanske dyraste exemplet nämligen i TV-reklam. Men en annan form av metod för att sprida sin verksamhets namn och logga till gemene man är genom att producera enklare souvenirer. Det kan gälla till exempel pennor, godis, kläder eller kaffemuggar som kan delas ut i samband med mässor eller mötesplatser. Sådana “souvenirer” brukar man i dessa sammanhang kalla för profilprodukter.
Sprid budskapet med profilprodukter
Med profilprodukter får du ut ditt namn och din logo på ett subtilt sätt som inte stör människor i deras vardag, som reklam i TV och radio exempelvis har en tendens att göra. Det gör att människor känner igen din verksamhet eftersom de kanske har sett att kollegan använder en bläckpenna med just din logo på. Sådant sätter spår och är både effektivt och billigt. Dessutom kan du själv bidra i din vardag genom att dricka kaffe ur din organisations kaffekopp eller gå på stan med en T-shirt där du visar upp er logotyp.
Beställ profilprodukter på nätet
En hel del av denna typ av produkter kan du dessutom ge bort som present. Presentreklam i Stockholm köper du enklast över nätet, både för att utbudet är betydligt större och för att många butikers öppettider är begränsade. Dessutom har du oftast större möjligheter att påverka slutproduktens resultat genom att beställa dina profilprodukter online över nätet. Att ge bort dina profilprodukter i present är en utmärkt idé för att sprida kännedomen om din verksamhet. Det är en stor känsla att vandra förbi en person på stan med till exempel en tygkasse med just din logo.
Fler nyheter
Konferens i Stockholm: En Guide till Framgångsrika Möten i Sveriges Huvudstad
Det finns nästan oändligt många metoder för att göra reklam för sin verksamhet, organisation eller företag och samtidigt sprida dess budskap. De flesta annonserar på ett eller annat sätt; det kan vara i ...
Veronica Urena
11 september 2024